Igor Janke Igor Janke
915
BLOG

Wolność i odpowiedzialność

Igor Janke Igor Janke Rozmaitości Obserwuj notkę 170


Z przykrością czytałem komentarze pod listem p. Anny Walentynowicz. Mam nadzieję, że za sprawa się zakończy.Czuje się jednak w obowiązku zamieścić kilka moich uwag do całego zamieszania.

Przede wszystkim przykro mi wobec Pani Walentynowicz. To jedna z bohaterek mojej wolności. Nie ze wszystkim co głosi się zgadzam, ale Pani Anna ma ogromne zasługi dla Polski. Szanuje ją tak jak np. Kornela Morawieckiego z jednej czy nieżyjącego już Jacka Kuronia z drugiej.

Bo mogę, czy mogłem się z nimi nie zgadzać w wolnej Polsce, ale oni najpierw walczyli o tę wolną Polskę. I ją wywalczyli. Dla mnie i dla moich bliskich. Dla nas wszystkich. Tak samo jak szanuję setki tysięcy mało znanych, anonimowych osób, za to że walczyły o naszą wolność. Dzięki nim dziś mamy dziś m.in. Salon 24.pl.

Niedługo Pani Anna Walentynowicz kończy 80 lat i winni jej jesteśmy duży ukłon.

Niemniej stała się rzecz zła. Pojawiły się teksty w internecie, których rzekomo autorką była p. Walentynowicz, a w rzeczywistości tak nie było. Niezależnie od intencji prawdziwych autorek tych tekstów – to było nadużycie. Poważne nadużycie.

Jeśli blogosfera ma być silna, to nie może dopuszczać do takich procederów. W tej sytuacji zmuszony jestem prosić, by sprawczynie tych nadużyć zaprzestały działalności w Salon24.pl.

Blogosfera staje się coraz bardziej silna i znacząca. Narusza zastane hierarchie i porządki. W moim głębokim przekonaniu pojawienie blogosfery wnosi wielką wartość do publicznej debaty. Bo wnosi więcej wolności. Ale jak powtarzał Jan Paweł II, wolność to odpowiedzialność. A nie swawola.

I tak jak musimy pilnować wolności, tak musimy być odpowiedzialni. I dbać o tę odpowiedzialność. Tym bardziej nie możemy pozwalać, by dochodziło do nadużyć. W każdym razie nie w Salon24.pl.

Miejmy szacunek dla bohaterów naszej wolności. I nie nadużywajmy własnej wolności.

Pani Annie Walentynowicz w swoim imieniu życzę zdrowia, radości i spokoju ducha. Dziękuje Pani.

 

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości