Igor Janke Igor Janke
618
BLOG

Salon24 - sto procent w górę

Igor Janke Igor Janke Rozmaitości Obserwuj notkę 186

Ponieważ dostałem wiele pytań od naszych użytkowników a także kilku osób „z miasta” o sytuację Salonu24, śpieszę z informacjami. Do napisania niniejszej notki skłonił mnie też tekst o nas, który znalazłem na gazeta.pl. Tekst jest na tyle żałosny, że nie powinienem o nim wspominać, ale ponieważ podaje całkowicie fałszywe informacje na nasz temat, muszę wyjaśnić.

Swoją drogą nie zaglądałem wcześniej na ten blog, a okazuje się, ze jego autor ma jakąś niezwykła obsesję na naszym punkcie. Poświęcił Salonowi24 i mi osobiście sporo tekstów świadczących o pewnych kłopotach emocjonalnych autora. Ale to jego problem i redaktorów, którzy go promują. Swoją drogą, jeśli Wyborcza.pl i Gazeta.pl uważają, już nas za tak poważnych graczy, że trzeba nas tak atakować, to świadczy o tym, że nie jest z nami najgorzej. Przeżyliśmy kiedyś atak Dziennika, przeżyjemy i te popiskiwania.

A teraz już informacje.

Po pierwsze kilka osób pytało mnie, czy Salon24.pl został częściowo sprzedany. To nieprawda. Nic się nie zmieniło. Dalej właścicielami jesteśmy Radek Krawczyk i ja, choć prawdą jest, że rozmaici inwestorzy nas pytają i prawdą jest, że właśnie w tych dniach znaleźliśmy sposób na sfinansowanie dalszego – bardzo poważnego - rozwoju naszej platformy. Nie moge jeszcze podać szczegółów, ale spokojnie mogę napisać, że nasza sytaucja jeszcze nigdy nie była tak dobra.
 
Po drugie – wiadomości o tym, że spada nam oglądalność i liczba piszących są odwrotnie proporcjonalne do prawdy. W tym październiku 2009 mieliśmy mniej więcej o sto procent większą oglądalność niż rok temu. Ponad pół miliona unikalnych użytkowników  (danych o  r.u. jeszcze nie mamy) i ponad 6 milionów odsłon miesięcznie. Łącznie osób blogujących i komentujących jest ponad 22 tysiące, to też ok. 30 procent więcej niż w ubiegłym roku.
 
Nie jest więc najgorzej. Co dalej? W ciągu dwóch-trzech dni przedstawimy wam rozwiązania, które powinny doprowadzić do całkowitego zmarginalizowania trolli. Ale to tylko drobna przygrywka do zmian.
W ciągu kilku najbliższych miesięcy Salon24 czekają prawdziwie rewolucyjny rozwój. Ze względu na konkurencję, o szczegółach niestety nie mogę pisać, mam nadzieję, że mnie zrozumiecie.
Przygotowujemy mocną ekspansje, pojawią się kompletnie nowe na rynku rozwiązania, po których nasi konkurenci i przeciwnicy naprawdę będą mieli się czym martwić, a Wy - czym cieszyć. I zapewniam, że Salon24.pl pozostanie najszerszym forum debaty publicznej w Polsce.
 
P.S. (dopisane o 21.46) Właśnie teraz w Salonie pojawił się nowy autor, którego chciałbym powitać szczególnie - Daniel Pipes, autor takch pism jak The Atlantic Monthly, Commentary, Foreign Affairs, Harper's, National Review, New Republic oraz w The Weekly Standard, gazet: Jersualem Post,Los Angeles Times, New York Times, Wall Street Journal, Washington Post.
 
Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości