Igor Janke Igor Janke
687
BLOG

Czy chcemy być podglądani przez Google'a?

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 84

 Google Street View – bardzo ciekawa zabawka pozwalająca oglądać, co się dzieje na ulicach. Pamiętam, jak rozmawiałem o tym ze ś.p. Januszem Kochanowskim, który bardzo cieszył się, ze może czasem zajrzeć pod dom swojej córki w Londynie. Trochę zastanawialiśmy, czy to nie idzie za daleko. Potem mnie to zafascynowało. Ale dziś jednak zastanawiam się, czy na pewno chciałbym być podglądanym. Czy nie tworzymy świata, w którym nie da się już żyć? Coraz bardziej wyrafinowane zabawki pozwalają nam na coraz większa inwigilację.

Właśnie przeczytałem w „Rzeczpospolitej”, że Niemcy zaczynają protestować, przeciwko instalowaniu u nich Google Street View. Piszą masowo maile do firmy w proteście. Nie chcą, by każdy mógł oglądać ich domy. Coś jest w tym na rzeczy. Jestem fanem Google’a ale chyba idziemy za daleko.

Chciałbym Was namówić do dyskusji na ten temat. Czy powinniśmy pozwolić na podglądanie się?  Co o tym sądzicie? Porozmawiajmy dziś o naszej prywatności i bezpieczeństwie.   

P.S. wykasowalem dwa zdania z notki, z ktorych wynikac mogło, źe GSV daje tzw "instant view".

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka