Igor Janke Igor Janke
592
BLOG

Jankowską chcą wywalić za niesłuszne poglądy

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 190

 To jakiś niebywały skandal. Dopiero w niedzielę wieczorem dotarło do mnie, ze Janina Jankowska, legenda polskiego dziennikarstwa, jedna z dość wąskiego przecież osób, o której można powiedzieć, że zawsze była prawdziwym, uczciwym dziennikarzem, ma zostać wyrzucona z Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza .. za poglądy „propisowskie”. Znam Jankę i nie jestem pewien, czy  ma „propisowskie” poglądy, ale niech i ma. I co z tego? Zdecydował o tym,  Stefan Bratkowski, honorowy prezes SDP. Jeśli to prawda, to rzecz jest niebywała.  Stefanie, czy Ty wiesz co robisz?! Rozumiem, ze wiesz. Wymienisz Jankowską na osoby o dużo bardziej słusznych poglądach.

Janina Jankowska jest jedną z najporządniejszych osób w tym zawodzie, jakie spotkałem. Mam do Niej ogromny szacunek, właśnie za całkowita apartyjność, za zrozumienie jak bardzo potrzebne jest bezstronne dziennikarstwo,  ale przede wszystkim za bardzo sumienne i rzetelne traktowanie zawodu. Wiele razy wymieniałem się z nią uwagami na temat płytkości tego, co dziś dzieje się w mediach. To jedna z niewielu osób, która ciągle dobrze rozumie, do czego powinny służyć media, czego należy oczekiwać od mediów, zwłaszcza publicznych.  Osoba niezwykle oddana sprawie, z poczuciem prawdziwej misji. Patriotka. Uczciwa kobieta. Nie mogę pojąć.

Czekam na głosy wszystkich tych dziennikarzy, zwłaszcza nieco starszych ode mnie, którzy znają Jankowską. Czekam na ich głosy obrony i oburzenia. Liczę na innych wykładowców tej uczelni, wśród których jest wiele zacnych osób.  Jankowską , porządną, uczciwa zasłużoną dziennikarkę, chcą wyrzucić (wcześniej napisałe wyrzucono - poprawiam)  w 2010 roku za poglądy!  Gdzie my żyjemy?!  

Apeluję do wszystkich, by pisać w tej sprawie listy, protesty, by piętnować tę decyzję i solidaryzować się z Janiną Jankowską. I protestować przeciw takim absurdom.

Tu jest mail do szkoły.  info@wsd.edu.pl

A tu adres strony internetowej. http://www.wsd.edu.pl/ Do dzieła.  

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka