Igor Janke Igor Janke
6194
BLOG

Do Kłopotowskiego o Bieleckim i TVP

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 97

Czesław Bielecki jako prezydent Warszawy wydaje się bardzo ciekawym pomysłem. To niewątpliwie bardzo inteligentny człowiek z dobrą przeszłością i ciekawymi wizjami przyszłości. Prszyjemnie było go słuchać na urodzinach Salonu24.

 

Wielka klasa. Intelektualista, dawny opozycjonista, człowiek, który nie jest daleko od biznesu, bo architekt musi nieustannie współpracować z biznesem. Ma wizję. Tak.

Ale, Panie Krzysztofie drogi - piszę do  Krzysztofa Kłopotowskiego – proszę uprzejmie mnie nie przekonywać do budynku TVP i tłumaczyc kontekstu. Kontekst nie ma znaczenia. To porażka. Każdy ma w życiu lepsze i gorsze strzały. Architekt ma lepsze i gorsze projekty. Niestety Bieleckiemu trafił się fatalny projekt akurat przy bardzo prestiżowym budynku.

Nie jestem ekspertem, krytykiem architektury, choć kiedyś otarłem się o tę dziedzinę. Jestem obywatelem, mieszkańcem, który lubi chodzić po ulicach, podziwiać rozwiązania urbanistyczne i architektoniczne. Lubię oglądać piękne budowle i te bardzo stare, klasyczne, i te nowe, odjechane, szalone, intrygujące ożywiające miasta. Otóż budynek TVP niczego nie ożywia i nie intryguje. Mnie osobiście  pogrąża w depresji. W pewnym sensie można powiedzieć, że odpowiada kondycji telewizji publicznej. To nie okręt flagowy. To raczej pijany statek. Dużo pieniędzy, dużo powierzchni, wielka rozmach. I kupa. Kupa proszę państwa. Nie przekonujcie mnie do tego potworka. I przeszę mnie nie przekonywac, że tacy twórcy jak Frank Gehry też tworzą niezwykłe budynki. Frank Gehry czegoś takiego by nie zrobił

Bardzo cenię i lubię Czesława Bieleckiego. Takich ludzi trzeba Rzeczpospolitej. Ale niestety jego bardzo ważne dzieło architektoniczne szpeci dziś Warszawę. Na szczęście Bielecki projektował też inne rzeczy. I ma wiele ciekawych innych pomysłów.

A Wam podoba się budynek TVP? Hmm? 

Tu możecie obejrzeć zdjecia budynku.

 

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka