Igor Janke Igor Janke
1200
BLOG

Opowiedzmy razem o Solidarności Walczącej. Konkurs Salon24

Igor Janke Igor Janke Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 17

Dziękuję bardzo za wszystkie głosy w dyskusji pod moim ostatnim tekstem o „Solidarności Walczącej”. Zbliża się 25-rocznica wyborów czerwcowych i to dobry moment, by podyskutować o roli, jaką odegrała organizacja, które odrzuciła porozumienie z komunistami.  Chciałbym namówić tych z Was, którzy działali w SW, lub maja ciekawa wiedzę czy refleksje na temat tej organizacji do podzielenia się z nią na blogach w Salonie24.

Wspólnie z wydawnictwem Wielka Litera, Salon24 ogłasza konkurs na teksty o Solidarności Walczącej. Teksty mogą być dowolne. Proszę publikujecie je na blogach. Konkurs trwa do 4 czerwca 2014. Tego dnia ukaże się moja książka pod tytułem „Twierdza. Solidarność Walcząca. Podziemna armia”.  Opisuję w niej wiele niezwykłych zdarzeń z życia tej organizacji i związanych z nią niezwykłych ludzi.. Jest tam wiele historii niczym z powieści szpiegowskich, ale przede wszystkim pokazani tam są ludzie, ich postawy, niezwykle poświęcenie, bohaterstwo, oddanie sprawie Ojczyny, wolności, niepodległości.

Nie ukrywam, że w pisanie tej książki zaangażowałem wiele swoich emocji. Poznałem wielu wspaniałych ludzi, których życiorysy i dokonania zasługują na to, by wolna Polska im podziękowała. Chciałbym, by wiedza o Solidarności Walczącej, która przez ostatnie 25 lat skrzętne ukrywana, stała się powszechna. Temu też ma służyć nasza akcja w Salonie24, temu służyć ma moja książka. Namawiam więc serdecznie do pisania tekstów o organizacji Kornela Morawieckiego. Autorzy dziesięciu najciekawszych otrzymają ode mnie i wydawnictwa Wielka Litery książkę. Wyślemy ją kiedy tylko ukaże się w księgarniach, czyli zaraz po 4 czerwca.
 
 Opowiedzmy razem o Solidarności Walczącej.

 

 
Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura