Igor Janke Igor Janke
3797
BLOG

ABW nie ujawni nicków inwigilowanych blogerów Salon24.pl

Igor Janke Igor Janke Afera podsłuchowa Obserwuj temat Obserwuj notkę 121

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego nie ujawni nazwisk ani nicków blogerów, którzy byli inwigilowani przez tę instytucję za rządów PO-PSL. Taką informację otrzymałem oficjalnie z ABW.  

Ponad miesiąc temu poinformowałem, że w związku z ujawnieniem przez ministra koordynatora służb specjalnych Mariusza Kamińskiego z trybuny sejmowej, że blogerzy Salonu24 byli inwigilowani przez ABW, wystąpiłem do prokuratury z zawiadomieniem o możliwości popełnienia przestępstwa oraz do szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z wnioskiem o ujawnienie, którzy z blogerów (poza mną) byli inwigilowani.

Nie mam informacji, co robi prokuratura, natomiast z ABW otrzymałem pismo, które możecie przeczytać powyżej. Zgodnie z prawem Agencja nie może nam takich informacji przekazać – wynika z pisma. Przykro mi, że nie mogę poinformować, kto z Was - piszących w Salonie24 był inwigilowany. Być może dowiemy się tego w wyniku śledztwa prokuratury, jeśli do takiego dojdzie. Mam nadzieję, że tak się stanie, bo sprawa musi być wyjaśniona: czy na pewno doszło do inwigilacji, kto był jej przedmiotem i co było powodem.

Wierzę, że sprawa nie zostanie zamieciona pod dywan. Proszę Was także o naciskanie w tej sprawie.

 

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka